Az LFC rekord összeget kér a mez szállítójától

A Liverpool jelenlegi megállapodása az NB-vel a 2015/16-os idényben köttetett, (előtte 2012/13 tól a leányvállalatukkal voltunk szerződésben) aminek értelmében a New Balance évente 45 millió fontot fizet a klubnak és a 2019/20-as idény végén jár le. Igy 2019-ben aktuálissá válik, hogy új szerzödést kössön a klub a jelentkező sportszer gyártókkal. 

Az is biztos már, hogy az eltökéltségéről híres Billy Hogan ügyvezető igazgató fogja vezetni a klub üzleti tárgyalásait az új mez szponzorációról. Először a New Balance-al fognak megbeszéléseket folytatni a szponzoráció lehetséges folytatásának az anyagi feltételeiről. Ez után Bill Hogan testülete meghallgatja a többi jelentkező beszállító ajánlatát is. Eddig az Adidas, a Nike és a Puma jelezte, hogy részt kíván venni a mez beszállítók számára kiírt verseny tenderben.
A kiszivárgott hírek szerint igen csak mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a cégnek amelyik meg akarja nyerni ezt a tendert.
Pláne azok után, hogy a múlt évben volt a legmagasabb az eladott mezek száma a klub történetében, igy a New Balance kiugróan magas nyereségre tett szert
A mértékadó Brand Finance kimutatása szerint a Liverpool FC márkaértéke az elmúlt 12 hónapban 33% -kal nőtt. De rámutatak arra is, hogy a most folyó Premier League idényben kiválóan szereplő Liverpool FC értékpapirjai 4 hónap alatt, további 6.5% pontos növekedést produkáltak. Ez azonban most csak mellékszál, mert ami a legfontosabb egy "sportszermárka" beszállító szempontjából és amiért böven megéri számukra -akár extra magas pénzt is fizetni- az a csapat tv-s "megjelenéseinek" a száma. Márpedig ebben a Liverpool magasan veri a versenytársait, Ök voltak a legnézetebb Angol csapat -minden sorozatot figyelembe véve- az elmúlt naptári évben, mintegy 880-900 millió néző látta a Liverpool meccseit világszerte. 

Persze az is szempont az ár tárgyalásoknál, hogy milyen kvalitasu játékosok viselik a szponzor mezét. Márpedig az elmúlt BL szezonban, a világ megismerte a klub által kitermelt sztárokat, akiknek az egyenkénti reklám értéke is euro milliókban mérhető. De példaul Mohamed Salah-ra egy teljes brandet húzott fel a menedzsmentje, felbecsülni sem lehet mennyit ér jelenleg, ha azt vesszük, hogy a Pepsi egy 30 másodperces reklám spotért -amiben alig 15 másodpercre tünik fel az Egyiptomi sztár- közel 30 millió eurot fizetett. Melette még Firmino, Mané és Van Dijk tartozik azok közé, akiknek a nevével ellátott Liverpool mezből a legtöbb fogy jelenleg. Ráadásul ezek a sztárok mind hosszú távú szerződéssel kötelezték el magukat a Liverpool mellett.
És akkor még nem is beszèltünk a csapatot vezető Jürgen Kloppról, aki talán a világ legkarizmatikusabb menedzsere és minden mérközésen valamint sajtó tájékoztatón a márka szponzor tréningruháját viseli.

Az adidas se szarral gurigázik


James Pearce az Echoban közzétett adatokat a vetélytársakhoz befolyó, éves bevételről amit a mez szponzortól kapnak.
Az Arsenal (Puma £ 50m évente), a Manchester City (Nike £ 60m évente) és a Chelsea (Nike £ 55m évente) mindegyike jelenleg többet keres, mint amennyit a Liverpool az NB-töl kap: £ 45m.
De a csúcsot, a még mindig a SAF féle sikerkorszak "hirnevéből" élő Manchester United jelenti, amelyik a legnagyobb összegű szerződéssel rendelkezik. Az Adidas mintegy 75 millió fontot fizet nekik szezononként, pedig már több mint 5 éve képtelenek kiemelkedőt produkálni. Úgy véljük, hogy minimum ezt a mennyiségű éves pénzt kell megkapnunk nekünk is, függetlenűl attol, hogy melyik "beszállítóval" kötünk szerződést. James Pearce nyiltan le is írta 

"A Liverpool nyitott az új beszállítok felé, de rekord összegű ajánlatot kell kapnia."

Egyébként szerinte a Liverpool továbbra is a New Balance mezeket fogja viselni 2020 utàn is, mert az NB tisztában van azzal, hogy megéri folytatni az együttműködést, akár jóval több pénzért is. De még az idén kiderül mi lesz a döntés...

Megjegyzések

  1. Ertem en az elfogultsagot az MU ellen, de 5 eve szerinded az MU nyert valamilyen kupat ? Maskeppen kerdezem az elmult 5 evben nyert valamit Liverpool? Ezt csak obiektivitas erdekeben kerdeztem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Lehet, hogy a Liverpool nem nyert még trófeát, de a BL döntővel és azzal, hogy idén vezeti a bajnokságot, söt esélyes a végső győzelemre, igen is jobb a helyzete, mint a MU-é.

      Törlés
    3. Itt a kivastagitott mondaton akadt meg a szemem ,'' Az Adidas mintegy 75 millió fontot fizet nekik szezononként, pedig már több mint 5 éve képtelenek kiemelkedőt produkálni.'' ha jol ertem nem produkaltak= nem nyertek semmit . Pedig egy ket kupat azert haza vittek. Mig a City vagy a Chealsea is nyert valamivel tobbet mint a Pool(gondolok itt kupakra bajnoksagra stb. De te ugy gondolod ,h azok mind semmi es a Pool sokkal tobbet erdemel, mint a felsorolt csapatok. Erdekes. :) Lenyegeben ,szerintem a dontes egy marketing terv resze kell legyen ,es nem egy elfogult frusztralt drukker elkepzelese. De szubiektiven Nehez.

      Törlés
  2. Bocsi, de a Chelseanek is a Nike a mezszponzora, amúgy nem rossz írás

    VálaszTörlés
  3. The Evolution of Betting & Casino - DrmCD
    Evolution has created a casino 경산 출장샵 that 양산 출장샵 works as a 익산 출장샵 sports 남양주 출장샵 betting service, so it can help its customers enjoy gambling 대구광역 출장샵 for the “My favorite casino, for that reason,

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fény és utána a sötétség... / Michael Owen története

Pre-Season & Transfer Window 2018